St Lucia, eerste night drive & bushwalk - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Elsa Zwan - WaarBenJij.nu St Lucia, eerste night drive & bushwalk - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Elsa Zwan - WaarBenJij.nu

St Lucia, eerste night drive & bushwalk

Door: Elsa van der Zwan

Blijf op de hoogte en volg Elsa

12 Februari 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

St. Lucia:
Afgelopen weekend zijn we met een groepje mensen naar St. Lucia geweest, dit was zo'n 1,5 uur rijden vanaf Thanda. St. Lucia is een toeristenplaatsje aan de kust die bestaat uit één straat. Aan het einde van de straat waren onze accommodaties. We hadden allemaal een klein huisje met wat bedden. Eenmaal gesetteld zijn we met z'n allen uit eten geweest (Pizza voor 3 euro! ;)). De volgende ochtend vroeg op voor de 'herritage tour'!

We begonnen de tour met een safari over de St Lucia Wetlands. Een heel ander landschap dan thanda! Super groen en veel water. We zagen enorm veel dieren en onze eerste neushoorn...met een kleintje! Hierna konden we een uur relaxen op het tropische strand. Ontzettend mooi! Snorkelen ging alleen niet echt super de golven waren erg hoog, het zwemmen was echter wel ontzettend fijn na zoveel uur in de zon! Na het strand verzorgde onze gids een echte Afrikaanse Braai. Een zeer geslaagde middag! Daarna weer gezellig met z'n allen eten en s'avonds naar de Pub. We moesten wel goed om ons heen kijken, het schijnt nogal normaal te zijn dat de nijlpaarden snachts de straten van St. Lucia vullen. Gelukkig zijn we niets tegen gekomen, het zijn hier de gevaarlijkste dieren!

Zondag hadden we een Hippo & Croc tour. Met een bootje gingen we de rivier op om deze dieren te spotten. De nijlpaarden waren niet echt een probleem, de hele rivier zat er vol mee! Na 2 uur varen vonden we ook nog één krokodil. Na de tour hebben we nog met z'n allen gezwommen in het zwembad bij de huisjes. Het was zeker de moeite waard! Daarna weer terug naar Thanda.

Nightdrive:
Maandag gingen we op onze eerste Night Drive! Samen met de researcher gingen we op zoek naar de leeuwen. Doormiddel van een GPS konden we ze vrij snel vinden. Toen we aan kwamen rijden stoorden we ze in hun jacht. Super bijzonder! Ze waren erg actief, heel anders dan overdag wanneer ze vooral slapen. Er speelde zich een hele soap af. Het mannetje was even weg van de groep en op dat moment kwamen er twee welpen terug die uit de groep getrapt waren. Ze begroette hun moeder en rende daarna weer snel weg. Het mannetje had het door en begon super hard te brullen. De hele auto trilde ;).

Bushwalk:
Dinsdagmorgen kreeg ik de kans om met een gids te gaan lopen door het wildlife park. Hiervoor moesten we al van alles invullen... 'You just signed your life away!' Kreeg ik daarna als opmerking. Met andere woorden als je een leeuw tegenkomt op je tocht hebt is het JOUW probleem. Voordat we gingen lopen kregen we ook allemaal regels, we mochten niet voor hem lopen of achter... En als hij een handsignaal gaf moesten we maken dat we wegkwamen. We moesten alleen proberen niet te rennen bij roofdieren omdat ze je dan als een prooi zien. Niet te hard praten en ten allen tijden goed opletten. Erg geruststellend allemaal! Onderweg zagen we giraffes van dichtbij....Een hele ervaring! We gingen zitten en ze kwamen rustig kijken wat er aan de hand was, daarna gingen ze weer verder met eten. Voor de rest zagen we niet veel, eigenlijk was ik daar wel blij mee ;). Hij had zijn pistool bij zich, maar alsnog... Haha!

Morgen moeten een les geven aan de lokale school hier! Ik moet een verhaal vertellen over de Big Five!

• 12 Februari 2014 - 23:17

Danielle Van Rijk:

Heei ELsa,

Wat een verhalen zeg! Klinkt super gaaf en leuk! De foto's zijn erg mooi ook geworden. Wel knap dat jij dat ene durfde te doen om door het wild life park te lopen, zou ik niet durven. Zo te zien heb je het erg naar je zin! Geniet er daarom lekker van!

Heel veel plezier daar!

xxx Daan

• 13 Februari 2014 - 08:51

Ronald:

Hoi Elsa,

Fijn dat je het zo naar je zin hebt. en wat een ervaringen allemaal.
    Mooie foto's!

Groet Ronald.

• 13 Februari 2014 - 13:27

Gera Van Sprang:

Hoi Elsa,

Die ene krokodil heb je wel mooi op de foto gezet!
    Je foto's zijn weer het bekijken waard!
    Moedig hoor om te gaan wandelen in de bush.
    Ik begreep uit het verslag van Thanda dat dit normaal niet in het programma zit?
    Een hoop nieuwe indrukken en ervaringen deze week!
    Geniet er maar van, maar dat hoef ik je eigenlijk niet te zeggen!

Liefs, mam

PS Beviel het lesgeven ;-)?

• 13 Februari 2014 - 15:44

Tine :

Hi Elsa. Ik geniet met je mee hoor. Wat een mooie foto's. Ik hoop dat ik er een paar van je mag gebruiken/kopen. Er komen bij mij allerlei herinneringen naar boven. Wat een kracht gaat er van deze dieren uit. Die les zal je ook wel lukken. Je zit in de flow...

• 14 Februari 2014 - 17:07

Roos:

Jeetje Els, echt supergaaf!
    Wat zijn de foto's ook ontzettend mooi!
    Ik ben benieuwd naar je volgende blog. Xx

• 17 Februari 2014 - 15:23

Gerda:

Hoi Elsa,
    Wat een schitterende foto's.
    En wat een belevenis.
    Groetjes van ons allemaal.
    Liefs Gerda

• 20 Februari 2014 - 18:00

Marjo:

Oooohhh....wat een belevenis! Geweldig! Liefs, Marjo

• 20 Februari 2014 - 18:19

Robine:

Wat gaaf Elsa! Spannend he, zo'n nightdrive, heb ik ook een keer gedaan. Ik heb alleen niet meer dan hertjes en een stekelvarken gespot toen.. ;)

• 20 Februari 2014 - 19:13

TinuZz:

Hoi ellie,

Super gaaf allemaal!! Geniet ervan voor de laatste paar weken.

Liefs Robbert en Martime

• 21 Februari 2014 - 09:28

Elsa Van Der Zwan:

Bedankt voor alle reacties :) Het lesgeven was leuk! Alleen lastig in het engels als het over stroperij en etc gaat. Foto's ga ik denk ik op een verkoopplatform zetten! :)